Regulaminy

ZASADY UDZIELANIA POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ZSCKR IM. S. STASZICA W SEJNACH

Załącznik do Uchwały Rady Pedagogicznej nr 18/2018 z dnia 31.08.2018 r.

 

 

ZASADY UDZIELANIA POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ

W ZSCKR IM. S. STASZICA W SEJNACH

 

 

 

Rozdział I

Zasady udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej

 

§ 1

Podstawa prawna udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Stanisława Staszica w Sejnach

 

- Rozporządzenie MEN z dnia 9 sierpnia 2017r w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno - pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.

- Rozporządzenie MEN z dnia 1 września 2015 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym.

- Rozporządzenie MEN z dnia 3 sierpnia 2017 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych.

- Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz.U. z dnia 11 stycznia 2017 r.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

§  2

  1. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Stanisława Staszica w Sejnach polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia oraz rozpoznawaniu indywidualnych możliwości psychofizycznych ucznia, wynikających w szczególności:

1)     z niepełnosprawności

2)     z niedostosowania społecznego

3)     z zagrożenia niedostosowaniem społecznym

4)     z zaburzeń zachowania i emocji

5)     ze szczególnych uzdolnień

6)     ze specyficznych trudności w uczeniu się

7)     z deficytów kompetencji i zaburzeń sprawności językowych

8)     z zaburzeń komunikacji językowej

9)     z choroby przewlekłej

10)  z sytuacji kryzysowych lub traumatycznych

11)  z niepowodzeń edukacyjnych

12)  z zaniedbań środowiskowych związanych z sytuacją bytową ucznia i jego rodziny, sposobem spędzania czasu wolnego, kontaktami środowiskowymi

13)  z trudności adaptacyjnych związanych z różnicami kulturowymi lub zmianą środowiska edukacyjnego, w tym związanych z wcześniejszym kształceniem za granicą.

  1. Pomoc psychologiczno-pedagogiczną organizuje dyrektor szkoły.
  2. Korzystanie z pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole jest dobrowolne i nieodpłatne.

§ 3

  1. 1.   Pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielają uczniom nauczyciele, wychowawcy grup wychowawczych oraz specjaliści wykonujący w szkole zadania z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w szczególności: pedagodzy, psycholodzy i doradcy zawodowi, terapeuci pedagogiczni we współpracy z:

1)     rodzicami uczniów

2)     poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, w tym poradniami specjalistycznymi

3)     placówkami doskonalenia nauczycieli

4)     szkołami i placówkami

5)     organizacjami pozarządowymi oraz innymi instytucjami działającymi na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży

  1. 2.    Pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest udzielana z inicjatywy:

1)     ucznia

2)     rodziców ucznia

3)     dyrektora szkoły

4)     nauczyciela, wychowawcy grupy wychowawczej lub specjalisty, prowadzącego zajęcia z uczniem

5)     pielęgniarki środowiska nauczania i wychowania lub higienistki szkolnej

6)     poradni

7)     asystenta edukacji romskiej

8)     asystenta nauczyciela lub osoby, o której mowa w art.15 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. – Prawo oświatowe, zwanej dalej „ustawą”

9)     pomocy nauczyciela

10)  pracownika socjalnego

11)  asystenta rodziny

12)  kuratora sądowego

13)  organizacji pozarządowej, innej instytucji lub podmiotu działających na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży.

§ 4

  1. W szkole pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest udzielana w trakcie bieżącej pracy z uczniem oraz przez zintegrowane działania nauczycieli i specjalistów w formie:

1)   zajęć rozwijających uzdolnienia (nie może przekraczać 8 osób)

2)   zajęć rozwijających umiejętność uczenia się

3)   zajęć dydaktyczno-wyrównawczych (nie może przekraczać 8 osób)

4)   zajęć specjalistycznych:

- korekcyjno-kompensacyjnych (nie może przekraczać 5 osób)

- rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne

- zajęć o charakterze terapeutycznym (nie może przekraczać 10 osób)

5)    zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu warsztatów

6)    porad i konsultacji

  1. Godzina zajęć, o których mowa w § 4 trwa 45 minut.

 

§ 5

1. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana w szkole rodzicom uczniów i nauczycielom polega na:

1)     Wspieraniu ich w rozwiązywaniu problemów wychowawczych i dydaktycznych

2)     Rozwijaniu ich umiejętności wychowawczych w celu zwiększenia efektywności pomocy udzielanej uczniom.

 

 

§ 6

  1. 1.   W szkołach dla dorosłych pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest udzielana w trakcie bieżącej pracy ze słuchaczem oraz  zintegrowane działania nauczycieli i specjalistów, a także w formie:

1)    zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu

2)    porad i konsultacji

3)    warsztatów i szkoleń

 

Rozdział II

Procedura organizowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej

§ 7

  1. Nauczyciele oraz specjaliści rozpoznają odpowiednio indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz indywidualne możliwości psychofizyczne uczniów, w tym ich zainteresowania i uzdolnienia.
  2. Nauczyciele oraz specjaliści prowadzą w szczególności:

a)   obserwację pedagogiczną, w trakcie bieżącej pracy z uczniami, mającą na celu rozpoznanie u uczniów: trudności w uczeniu się,  szczególnych uzdolnień, doradztwo edukacyjno-zawodowe.

  1. W przypadku stwierdzenia, że uczeń ze względu na potrzeby rozwojowe lub edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne wymaga objęcia pomocą psychologiczno-pedagogiczną, odpowiednio nauczyciel lub specjalista niezwłocznie udzielają uczniowi tej pomocy w trakcie bieżącej pracy z uczniem i informują o tym wychowawcę, który informuje nauczycieli, pedagoga/psychologa i  dyrektora szkoły o potrzebie objęcia ucznia pomocą psychologiczno-pedagogiczną w trakcie bieżącej pracy z uczniem lub planuje i koordynuje pomoc w ramach zintegrowanych działań nauczycieli oraz bieżącej pracy z uczniem.
  2. Dyrektor, wychowawca, pedagog/psycholog szkolny informuje innych nauczycieli lub specjalistów o potrzebie objęcia ucznia pomocą psychologiczno-pedagogiczną w trakcie ich bieżącej pracy z uczniem - jeżeli stwierdzi taką potrzebę. W ramach zintegrowanych działań nauczycieli.
  3. W przypadku stwierdzenia przez wychowawcę, że konieczne jest objęcie ucznia pomocą psychologiczno-pedagogiczną w formach: zajęć rozwijających uzdolnienia, zajęć dydaktyczno-wyrównawczych, zajęć specjalistycznych: korekcyjno-kompensacyjnych, oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym, zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu, odpowiednio dyrektor  planuje i koordynuje udzielanie uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w tym ustala formy udzielania tej pomocy, okres ich udzielania oraz wymiar godzin, w którym poszczególne formy będą realizowane.
  4. Wychowawcy, specjaliści udzielają uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz wspierają nauczycieli obowiązkowych zajęć edukacyjnych w dostosowaniu sposobów i metod pracy do możliwości psychofizycznych ucznia.
  5. Wymiar godzin poszczególnych form udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej, dyrektor szkoły ustala, biorąc pod uwagę określane w arkuszu organizacyjnym liczbę godzin zajęć z zakresu Pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz innych zajęć wspomagających proces kształcenia.
  6. Dyrektor planuje udzielanie uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej, współpracując z rodzicami/opiekunami prawnymi ucznia lub pełnoletnim uczniem oraz - w zależności od potrzeb - z innymi nauczycielami, specjalistami, prowadzącymi zajęcia z uczniem, poradnią itp.
  7. Dyrektor szkoły organizuje wspomaganie szkoły w zakresie realizacji zadań z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej polegającej na zaplanowaniu i przeprowadzaniu działań mających na celu poprawę jakości udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej. 
  8. Dyrektor szkoły może wyznaczyć inną niż wychowawca klasy osobę, której zadaniem będzie planowanie i koordynowanie udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom w szkole.
  9. W Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Stanisława Staszica w Sejnach za planowanie i koordynowanie działań pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom odpowiedzialni są pedagog i psycholog szkolny przy współpracy z wychowawcami klas.

 

Rozdział III

Tryb udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego

§ 8

1. Dyrektor na podstawie zarządzenia powołuje zespół ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla ucznia.

2. Zespół ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej tworzą nauczyciele i specjaliści prowadzący zajęcia z uczniem posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.

3. Pracę zespołu koordynują pedagog i psycholog szkolny.

4. Zadania Zespołu:

1) Planuje i koordynuje udzielanie uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej, a  także okres ich udzielania oraz wymiar godzin, w którym poszczególne formy będą realizowane.

2) Opracowuje indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny po dokonaniu wstępnej wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia, we współpracy, w zależności od potrzeb, z poradnią psychologiczno-pedagogiczną, w tym poradnią specjalistyczną.

Załącznik nr 2, Załącznik nr 3 i Załącznik nr 4

3) Dokonuje co najmniej dwa razy w roku szkolnym okresowej wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia uwzględniając ocenę efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej uczniowi oraz w miarę potrzeb dokonuje modyfikacji programu.

4) Rodzice ucznia lub pełnoletni uczeń mają prawo uczestniczyć w spotkaniu zespołu, a także w opracowywaniu i modyfikacji programu oraz dokonaniu oceny.

5) O ustalonych dla ucznia formach, okresie udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz wymiarze godzin, w którym poszczególne formy pomocy będą realizowane, dyrektor szkoły niezwłocznie informuje pisemnie, w sposób przyjęty w szkole, rodziców ucznia albo pełnoletniego ucznia.

6) Dyrektor informuje także o terminie posiedzenia zespołu rodziców/opiekunów prawnych ucznia bądź pełnoletniego ucznia chcących uczestniczyć w obradach.  Załącznik nr 1

5. W spotkaniach Zespołu mogą także uczestniczyć:

1) na wniosek dyrektora szkoły - przedstawiciel poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej, asystent.

2) na wniosek rodziców/opiekunów prawnych ucznia lub za ich zgodą - inne osoby, w szczególności lekarz, psycholog, pedagog, logopeda lub inny specjalista.

6. Spotkania Zespołu odbywają się w miarę potrzeb.

7. O terminie spotkania zespołu dyrektor zawiadamia w formie pisemnej rodziców/opiekunów prawnych ucznia lub pełnoletniego ucznia o możliwość uczestniczenia w spotkaniu. 

8. Rodzice ucznia otrzymuje kopię:

1) wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia,

2) indywidualnego programu edukacyjno – terapeutycznego.

 

Osoby biorące udział w spotkaniu zespołu są zobowiązane do nieujawniania spraw poruszanych na spotkaniu, które mogą naruszać dobre osobiste ucznia lub jego rodziców, nauczycieli, specjalistów prowadzących zajęcia z uczniem.

 

Rozdział IV

Dostosowanie warunków przeprowadzania egzaminów zewnętrznych do potrzeb i możliwości uczniów

 

§ 10

1.Dostosowanie warunków przeprowadzania egzaminów zewnętrznych do potrzeb i możliwości uczniów regulują inne przepisy. Za dostosowanie warunków przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów odpowiada dyrektor szkoły.

 

Załącznik nr 1

 

Sejny, dnia ……………..

 

                                                                                    Państwo

      …………………………

                                                                                         …………………………

                                                                                         …………………………

 

ZAWIADOMIENIE

             Dyrektor Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Stanisława Staszica w Sejnach informuje, iż dla ucznia/uczennicy ……………………., klasy       …….. zaplanowana została na rok szkolny …………………….. pomoc psychologiczno – pedagogiczna w formie zajęć rewalidacyjnych, w wymiarze …….. godzin tygodniowo, której podstawą udzielania jest orzeczenie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.

………………………………..

Podpis rodzica/opiekuna prawnego

 

 

 

ZGODA RODZICÓW

           

Wyrażam zgodę na udział syna/córki …………………… w zajęciach rewalidacyjnych, które zostały zaplanowane na posiedzeniu zespołu ds. planowania i koordynowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

……….………………………..

Podpis rodzica/opiekuna prawnego

 

 

 

 

 

 

 

Sejny, dnia ……………..

 

                                                                                    Państwo

                                                                                      …………………………

                                                                                     …………………………

                                                                                      …………………………

 

ZAWIADOMIENIE

             Dyrektor Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Stanisława Staszica w Sejnach informuje, iż dla ucznia/uczennicy ……..………….., klasy       …….. zaplanowana została na rok szkolny …………………… pomoc psychologiczno – pedagogiczna w formie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, w wymiarze …….. godzin tygodniowo, której podstawą udzielania jest opinia Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.

……….………………………..

Podpis rodzica/opiekuna prawnego

 

 

 

ZGODA RODZICÓW

           

Wyrażam zgodę na udział syna/córki …………………………. w zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych, które zostały zaplanowane na posiedzeniu zespołu ds. planowania i koordynowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

……….………………………..

Podpis rodzica/opiekuna prawnego

 

 

Załącznik nr 2

 

INDYWIDUALNY PROGRAM EDUKACYJNO – TERAPEUTYCZNY

 Metryczka, informacja o uczniu:

Imię, Nazwisko ucznia:

Data, miejsce urodzenia:

Szkoła: Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Stanisława Staszica w Sejnach

Klasa:

Podstawa prawna założenia Indywidualnego Planu Edukacyjno-Terapeutycznego:

Orzeczenie nr ……………….. wydane przez Poradnię Psychologiczno–Pedagogiczną w ………………. z dnia ………………..

NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ INTELEKTUALNA W STOPNIU LEKKIM

Okres udzielania pomocy: cały etap edukacyjny

 

  1. I.    Specjalne potrzeby edukacyjne (cele wynikające z WOPFO) .
    1. .

2.

 

II. Zakres i sposób dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających                z programu nauczania do indywidualnych potrzeb rozwojowych                                  i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia.

 

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Modyfikacja programów nauczania zatwierdzonych do realizacji w roku szkolnym 2017/2018 tj. …………………….. dostosowanych do wymagań edukacyjnych i indywidualnych potrzeb rozwojowych i możliwości psychofizycznych ucznia w zakresie treści, metod i form realizowanych na zajęciach indywidualnych  i grupowych.

Formy zajęć:

-

-

Metody pracy w szczególności:

-

-

III. Zintegrowane działania o charakterze rewalidacyjnym nauczycieli i specjalistów, wychowawców prowadzących zajęcia z uczniem.

 

 

-

-

 

IV. Formy, okres udzielania uczniowi pomocy psychologiczno – pedagogicznej oraz wymiar godzin, w którym poszczególne formy pomocy będą realizowane.

 

 

 

FORMA

 

OKRES UDZIALANIA POMOCY

 

WYMIAR GODZIN

     
     

 

V. Działania wspierające rodziców ucznia oraz w zależności od potrzeb zakres współdziałania z poradniami psychologiczno – pedagogicznymi, placówkami doskonalenia nauczycieli, organizacjami pozarządowymi oraz innymi instytucjami działającymi na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży.

 

 

DZIAŁANIA

ZAKRES

NAZWA INSTYTUCJI

 

 

 

 

 

VI. Zajęcia rewalidacyjne oraz inne.

 

L.p.

Formy

Okres

Wymiar godzin

Prowadzący

 

1.

 

     

2.

   

 

 

 

 

VII. Zakres współpracy nauczycieli i specjalistów, wychowawców grup wychowawczych z rodzicami ucznia.

-

-

-

VIII. Rodzaj i sposób dostosowania warunków organizacji kształcenia, w tym w zakresie wykorzystania technologii wspomagającej

 

Rodzaje dostosowania

Warunki organizacji

Warunki sprawdzania wiedzy i umiejętności

Technologia wspomagająca

 

 

 

 

 

 

IX. Wybrane zajęcia edukacyjne, które są realizowane indywidualnie                         z uczniem lub w grupie liczącej do 5 uczniów

 

L.p.

Zajęcia indywidualne

Zajęcia grupowe

 

1.

 

 

 

2.

 

 

 

3.

 

 

 

 

IX. Program opracował zespół w składzie.

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………….................................................................................................................................................................

……………………………………………………………………………………

 

Podpis rodzica/opiekuna prawnego

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

X.  Ocena efektywności uczniów, podejmowanych działań

 

WNIOSKI: …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

ZALECENIA DO DALSZEJ PRACY:

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

 

 

 

 

 

Załącznik nr 3

 

ARKUSZ WIELOSPECJALISTYCZNEJ OCENY POZIOMU FUNKCJONOWANIA UCZNIA

Imię i nazwisko:

Data urodzenia:

Szkoła/etap/klasa: Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Stanisława Staszica w Sejnach

Podstawa prawna objęcia ucznia kształceniem specjalnym: Orzeczenie nr ………….. wydane przez Poradnię Psychologiczno–Pedagogiczną ……………. z dnia ………………..

Stopień i rodzaj niepełnosprawności ucznia:

Źródło informacji

Rozpoznanie

Zalecenia zawarte w orzeczeniu Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej

 

Informacje dotyczące stanu zdrowia ucznia (w tym przyjmowane leki)

 

Informacje od rodziców ucznia

 

Inni specjaliści pracujący z dzieckiem i jego rodziną (kurator sądowy, asystent rodziny, terapeuci)

 

 

 

 

Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia

Sfery rozwoju

Mocne strony

Słabe strony

Potrzeby, bariery               i ograniczenia utrudniające funkcjonowanie

Sprawność fizyczna (motoryka mała i duża)

 

 

 

Komunikowanie się

 

 

 

Sfera emocjonalna (reakcje emocjonalne – na sytuacje trudne i nie tylko)

 

 

 

Sfera poznawcza (koncentracja uwagi, pamięć, spostrzeganie, myślenie)

 

 

 

Funkcjonowanie społeczne (w środowisku rówieśniczym, szkolnym)           

 

 

 

 

Motywacja do nauki (poziom aktywności na zajęciach, wytrwałość w realizacji zadań, stosunek do nowych zadań, współpraca na zajęciach)

 

 

 

 

 

Umiejętności szkolne ucznia         ( w zakresie pisania, czytania i rozumienia tekstu, w zakresie umiejętności matematycznych, samodzielnej nauki)

 

 

 

Zaradność życiowa (samodzielność)

 

 

 

Predyspozycje, zainteresowania                 i uzdolnienia

 

 

 

         

 

Zakres i charakter wsparcia ze strony nauczycieli, specjalistów , asystentów lub pomocy nauczyciela  

-

-

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………..                                                                               ………………………………………

              data                                                                                                  podpis członków zespołu

 

 

 

                                                                                     ……..…………………..…………………………...

                                                                                                               podpis rodzica/opiekuna

 

 

 

 

 

 

 

 

                     Załącznik nr 4

               

ARKUSZ WIELOSPECJALISTYCZNEJ OCENY POZIOMU FUNKCJONOWANIA UCZNIA – OCENA EFEKTYWNOŚCI

Imię i nazwisko:

Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia

– OCENA EFEKTYWNOŚCI

Sfery rozwoju

Postępy

Wnioski do dalszej pracy

Sprawność fizyczna (motoryka mała i duża)

 

 

Komunikowanie się

 

 

Sfera emocjonalna (reakcje emocjonalne –na sytuacje trudne i nie tylko)                              

 

 

Sfera poznawcza (koncentracja uwagi, pamięć, spostrzeganie, myślenie)

 

 

 

Funkcjonowanie społeczne (w środowisku rówieśniczym, szkolnym)

 

 

Motywacja do nauki (poziom aktywności na zajęciach, wytrwałość w realizacji zadań, stosunek do nowych zadań, współpraca na zajęciach)

 

 

Umiejętności szkolne ucznia (w zakresie pisania, czytania i rozumienia tekstu, w zakresie umiejętności matematycznych, samodzielnej nauki)

 

 

Zaradność życiowa (samodzielność)

 

 

Zainteresowania

 

 

 

 

………………………………………                     

              Miejscowość, data                                      

…………………………………………….

…………………………………………….

…………………………………………….

…………………………………………….

                  Podpis członków zespołu

 

 

 

Wiadomość powiązana z

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 31.08.2018
Dokument wytworzony przez: Rada Pedagogiczna Zespołu Szkół CKR
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Adam Trejnowski
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 12 września 2019 13:38
Dokument wprowadzony do BIP przez: Franciszek Sewastynowicz
Ilość wyświetleń: 1381
12 września 2019 13:38 (Franciszek Sewastynowicz) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)