Załącznik do Statutu ZSCKR w Sejnach
Uchwałą Rady Pedagogicznej z dnia 22.11.2012r.
ZASADY UDZIELANIA POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ
W ZSCKR IM. S. STASZICA W SEJNACH
Rozdział I
Zasady udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej
§ 1
Podstawa prawna udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Stanisława Staszica w Sejnach
- Rozporządzenie MEN z dnia 17 listopada 2010 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno – pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. Nr 228 poz. 1487)
- Rozporządzenie MEN z dnia 17 listopada 2010 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w przedszkolach, szkołach i oddziałach ogólnodostępnych lub integracyjnych (Dz. U. Nr 228 poz. 1490)
- Rozporządzenie MEN z dnia 17 listopada 2010 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w specjalnych przedszkolach, szkołach i oddziałach oraz w ośrodkach (Dz. U. Nr 228 poz. 1489)
- Rozporządzenie MEN z dnia 17 listopada 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (Dz. U. Nr 228 poz. 1491)
- Rozporządzenie MEN z dnia 17 listopada 2010 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno – pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych (Dz. U. Nr 228 poz. 1488)
§ 2
1. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole polega na:
1) Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Stanisława Staszica w Sejnach polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia oraz rozpoznawaniu indywidualnych możliwości psychofizycznych ucznia, wynikających w szczególności:
a) z niepełnosprawności
b) z niedostosowania społecznego
c) z zagrożenia niedostosowaniem społecznym
d) ze szczególnych uzdolnień
e) ze specyficznych trudności w uczeniu się
f) z zaburzeń komunikacji językowej
g) z choroby przewlekłej
h) z sytuacji kryzysowych lub traumatycznych
i) z niepowodzeń edukacyjnych
j) z zaniedbań środowiskowych związanych z sytuacją bytową ucznia i jego rodziny, sposobem spędzania czasu wolnego, kontaktami środowiskowymi
k) z trudności adaptacyjnych związanych z różnicami kulturowymi lub zmianą środowiska edukacyjnego, w tym związanych z wcześniejszym kształceniem za granicą.
2) Zgodnie z przepisami rozporządzenia w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie, do kategorii niepełnosprawnych należą uczniowie:
a) niesłyszący
b) słabo słyszący
c) niewidomi
d) słabo widzący
e) z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją
f) z upośledzeniem umysłowym
g) z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera
h) z niepełnosprawnościami sprzężonymi
i) dla uczniów niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym
§ 3
1. Kształcenie specjalne dla dzieci i młodzieży:
1) z chorobami przewlekłymi
2) z zaburzeniami psychicznymi
3) z zaburzeniami zachowania
4) zagrożone uzależnieniem
Uczniowie niepełnosprawni oraz niedostosowani społecznie lub zagrożeni niedostosowaniem społecznym posiadają orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.
§ 4
1. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana w szkole rodzicom uczniów i nauczycielom polega na:
1) Wspieraniu ich w rozwiązywaniu problemów wychowawczych i dydaktycznych
2) Rozwijaniu ich umiejętności wychowawczych w celu zwiększenia efektywności pomocy udzielanej uczniom
2. Korzystanie z pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole jest dobrowolne i nieodpłatne.
§ 5
1. Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej
1) Pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielają, prowadzący zajęcia z uczniem, nauczyciele, wychowawcy grup wychowawczych oraz specjaliści, w szczególności, pedagodzy, psycholodzy i doradcy zawodowi, we współpracy z:
a) rodzicami uczniów
b) poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, w tym poradniami specjalistycznymi
c) placówkami doskonalenia nauczycieli
d) innymi przedszkolami, szkołami i placówkami
e) organizacjami pozarządowymi oraz innymi instytucjami działającymi na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży
2) Pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest udzielana z inicjatywy:
a) ucznia
b) rodziców ucznia
c) nauczyciela, wychowawcy grupy wychowawczej lub specjalisty, prowadzącego zajęcia z uczniem
d) poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej
e) asystenta edukacji romskiej
f) pomocy nauczyciela
Pomoc psychologiczno – pedagogiczną organizuje dyrektor.
§ 6
1. W szkole pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest organizowana i udzielana w formie:
1) Uczniom:
a) klas terapeutycznych (z wyjątkiem szkół specjalnych)
b) zajęć rozwijających uzdolnienia
c) zajęć dydaktyczno-wyrównawczych
d) zajęć specjalistycznych: korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych
socjoterapeutycznych oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym
e) zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu oraz planowaniem
kształcenia i kariery zawodowej
f) porad i konsultacji
2) Rodzicom uczniów i nauczycielom:
a) porad i konsultacji
b) warsztatów i szkoleń
Nauczyciel, wychowawca lub specjalista informuje niezwłocznie dyrektora szkoły o stwierdzonej potrzebie objęcia ucznia pomocą psychologiczno-pedagogiczną, wynikającej z przeprowadzonych działań pedagogicznych.
§ 7
1. Planowanie i koordynowanie udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole jest:
1) zadaniem zespołu nauczycieli
2) wychowawców grup wychowawczych
3) specjalistów, prowadzących zajęcia z danym uczniem, tworzących zespół
Dyrektor wyznacza osobę lub osoby koordynujące pracę zespołu.
Spotkania zespołu zwołuje, w miarę potrzeb, osoba koordynująca pracę Zespołu, nie rzadziej jednak niż dwa razy w roku szkolnym.
§ 8
1. Organizacja pracy Zespołu
1) Zespół tworzy dyrektor szkoły dla ucznia posiadającego:
a) orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego
b) orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania
c) opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej
- niezwłocznie po otrzymaniu orzeczenia lub opinii
d) wobec którego nauczyciel, wychowawca grupy wychowawczej lub specjalista stwierdził potrzebę objęcia pomocą psychologiczno-pedagogiczną, wynikającą z przeprowadzonych działań pedagogicznych - niezwłocznie po otrzymaniu informacji
2. W posiedzeniu zespołu mogą brać udział:
1) Rodzice ucznia mogą uczestniczyć w pracach Zespołu w części dotyczącej ich dziecka - o terminie posiedzenia Zespołu i możliwości uczestnictwa w jego pracach dyrektor zawiadamia rodziców ucznia
2) Przedstawiciel poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej – na wniosek dyrektora
3) Inne osoby, w szczególności lekarze, pedagodzy, psycholodzy, logopedzi lub inni specjaliści – na wniosek rodzica ucznia
Osoby biorące udział w spotkaniu zespołu obowiązane są do nieujawniania spraw poruszanych podczas spotkania.
3. Zgodnie ze swoimi zadaniami Zespół:
1) ustala zakres, w którym uczeń wymaga pomocy psychologiczno-pedagogicznej z uwagi na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz indywidualne możliwości psychofizyczne
2) określa zalecane formy, sposoby i okres udzielania uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej, z uwzględnieniem zaleceń zawartych odpowiednio w orzeczeniu lub opinii oraz indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia i indywidualnych możliwości psychofizycznych ucznia - w przypadku ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego: zalecane formy, sposoby i okres udzielania uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej stanowią część Indywidualnego Programu Edukacyjno – Terapeutycznego opracowywanego w ramach prac zespołu
3) planuje działania z zakresu doradztwa edukacyjno-zawodowego i sposób ich realizacji – w przypadku ucznia gimnazjum i szkoły ponadgimnazjalnej
4) podejmuje działania mediacyjne i interwencyjne w sytuacjach kryzysowych
5) stosownie do zalecanych form i sposobów pomocy psychologiczno-pedagogicznej, okresów jej udzielania, określa działania wspierające wobec rodziców ucznia oraz zakres współdziałania z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, w tym poradniami specjalistycznymi, placówkami doskonalenia nauczycieli, organizacjami pozarządowymi oraz innymi instytucjami działającymi na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży
6) opracowuje Plan Działań Wspierających
7) dokonuje oceny efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej uczniowi, w tym efektywności prowadzonych zajęć
a) dokonując oceny określa wnioski i zalecenia dotyczące dalszej pracy z uczniem, w tym zalecane formy, sposoby i okresy udzielania uczniowi dalszej pomocy psychologiczno-pedagogicznej
b) ocena efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej uczniowi z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego stanowi część wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania uczniów
8) zakłada i prowadzi Kartę Indywidualnych Potrzeb Ucznia.
§ 9
1. Plan Działań Wspierających (PDW) opracowuje się dla:
1) ucznia lub grupy uczniów o jednorodnym rozpoznaniu, wobec których, ze względu na potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne, określono potrzebę objęcia pomocą psychologiczno-pedagogiczną
2) posiadającego opinie poradni psychologiczno – pedagogicznej w tym poradni specjalistycznej
3) orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania
W przypadku uczniów, którzy posiadają jednocześnie orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego i orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania - PDW nie opracowuje się. Uczniowie ci maja Indywidualny Program Edukacyjno -Terapeutyczny.
§ 10
1. Karta Indywidualnych Potrzeb Ucznia
1) Ideą karty jest bowiem zebranie wszystkich zgromadzonych o uczniu informacji i wykorzystanie ich w celu optymalizacji oddziaływań dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i specjalistów oraz udzielania uczniom i ich rodzicom pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
2) Tak przygotowana karta będzie stanowiła cenne źródło informacji dla rodziców, nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i specjalistów, w tym również w przypadku zmiany przez ucznia szkoły. Takie rozwiązanie pozwoli na natychmiastowe wdrożenie działań pomocowych, będących kontynuacją wsparcia udzielanego w poprzedniej szkole.
3) Sposób przechowywania karty reguluje § 28 rozporządzenia, dotyczącego organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej:
a) kartę dołącza się do dokumentacji badań i czynności uzupełniających
b) po zakończeniu uczęszczania przez ucznia do szkoły, po ukończeniu przez ucznia szkoły oraz w przypadku przejścia ucznia do innej szkoły, rodzice ucznia albo pełnoletni uczeń otrzymują oryginał karty. W dokumentacji, o której mowa w ust. 1, pozostaje kopia karty
c) za zgodą rodziców ucznia albo pełnoletniego ucznia, dyrektor szkoły, do której uczeń uczęszczał, przekazuje kopię karty do, szkoły (…) do której uczeń został przyjęty
4. Kartę Indywidualnych Potrzeb Ucznia zakłada się dla ucznia posiadającego:
1) opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej
2) orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania
3) dla ucznia, u którego ze względu na potrzeby rozwojowe lub edukacyjne, nauczyciel, wychowawca grupy wychowawczej lub specjalista, prowadzący zajęcia z uczniem, stwierdził potrzebę objęcia pomocą psychologiczno-pedagogiczną
5. Karty Indywidualnych Potrzeb Ucznia nie zakłada się dla ucznia posiadającego:
1) orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego
2) opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka
6. Dyrektor szkoły wpisuje do Karty ustalone formy, sposoby i okres udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej dla ucznia oraz wymiar godzin, umieszcza datę i podpis.
7. W przypadku ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego formy, sposoby i okres udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej ustalone dla ucznia oraz wymiar godzin, umieszcza się w Indywidualnym Programie Edukacyjno – Terapeutycznym (IPET).
8. Dyrektor szkoły informuje na piśmie rodziców ucznia o ustalonych formach, sposobach i okresie udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz wymiarze godzin, w którym poszczególne formy pomocy będą realizowane.
§ 11
1. Rozporządzenie w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie
1) System oświaty zapewnia w szczególności:
a) możliwość pobierania nauki we wszystkich typach szkół przez dzieci i młodzież niepełnosprawną, zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi oraz predyspozycjami
b) opiekę nad uczniami niepełnosprawnymi przez umożliwianie realizowania zindywidualizowanego procesu kształcenia, form i programów nauczania oraz zajęć rewalidacyjnych
Zasadą, wynikającą z art. 71b ustawy o systemie oświaty jest organizowanie kształcenia specjalnego na podstawie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, wydanego - na wniosek rodziców lub opiekunów prawnych przez publiczną poradnię psychologiczno – pedagogiczną.
Kształcenie specjalne organizowane jest także dla dzieci i młodzieży z chorobami przewlekłymi, zaburzeniami psychicznymi przebywających na leczeniu w zakładach opieki zdrowotnej – w tym przypadku nie jest wymagane orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.
2. Uczniowi niepełnosprawnemu każda szkoła zapewnia:
1) obowiązkowe zajęcia edukacyjne
2) dodatkowe zajęcia edukacyjne
3) zajęcia specjalistyczne wspomagające rozwój dzieci i młodzieży z zaburzeniami
rozwojowymi
4) realizację zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego
5) odpowiednie warunki do nauki, sprzęt specjalistyczny i środki dydaktyczne
6) realizację programu nauczania i wychowania z wykorzystaniem odpowiednich form
i metod pracy
7) zajęcia rewalidacyjne
8) integrację ze środowiskiem rówieśniczym
9) pomoc rodzicom dzieci i młodzieży niepełnosprawnych w zakresie doskonalenia umiejętności niezbędnych we wspieraniu ich rozwoju
W odniesieniu do uczniów, dla których opracowywane były Indywidualne Programy Edukacyjno-Terapeutyczne, na podstawie dotychczas obowiązujących przepisów, zespoły są obowiązane dokonać wielospecjalistycznych ocen poziomu funkcjonowania uczniów i dostosować IPET do nowych regulacji: Szkoły ponadgimnazjalne - do 30.09.2012 r.
§ 12
1. Organizacja pracy szkoły:
1) Arkusze organizacji pracy szkoły zatwierdzane są przez organ prowadzący do dnia 25 maja danego roku.
2) Arkusz organizacji pracy szkoły zawiera godziny na realizację zajęć z zakresu pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
§ 13
1. W wyżej wymienionych przypadkach Rada Pedagogiczna zyskała nowe uprawnienia:
1) opiniuje, czy uczniowi należy dostosować warunki nauczania
2) opinia rady pedagogicznej w tej sprawie będzie wydawana na wniosek nauczyciela lub specjalisty, za zgodą rodzica lub pełnoletniego ucznia
3) rada pedagogiczna, biorąc pod uwagę wymienione przez dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej możliwe sposoby dostosowania warunków przeprowadzania sprawdzianu i egzaminów, dopasuje je do potrzeb i możliwości danego ucznia
4) dyrektor Centralnej Komisji Egzaminacyjnej opracuje szczegółową informację o sposobach dostosowania warunków przeprowadzenia sprawdzianu i egzaminów do potrzeb i możliwości uczniów, słuchaczy i absolwentów. Informacja będzie podawana na stronie internetowej Komisji Centralnej do dnia 1 września roku szkolnego, w którym jest przeprowadzany sprawdzian lub egzamin
§ 14
1. Dostosowanie warunków przeprowadzania egzaminów zewnętrznych do potrzeb i możliwości uczniów
1) Zgodnie z nowymi przepisami dostosowanie warunków przeprowadzania sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego, egzaminu maturalnego i egzaminy potwierdzającego kwalifikacje zawodowe będzie dotyczyć:
a) uczniów/słuchaczy/absolwentów posiadających opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej o specyficznych trudnościach w uczeniu się
b) uczniów/absolwentów posiadających orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania
c) uczniów/słuchaczy/absolwentów posiadających zaświadczenie o stanie zdrowia wydane przez lekarza
d) uczniów/słuchaczy/absolwentów, którzy byli objęci pomocą psychologiczno-pedagogiczną w szkole w roku, w którym przystępują odpowiednio do sprawdzianu lub egzaminu, ze względu na:
- trudności adaptacyjne związane z wcześniejszym kształceniem za granicą
- zaburzenia komunikacji językowej
- sytuację kryzysową lub traumatyczną
2. Zobowiązanie nauczyciela do indywidualizacji działań pedagogicznych, zarówno na obowiązkowych, jaki i na dodatkowych zajęciach edukacyjnych; – w szczególności dostosowania wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych ucznia.
3. Zwolnienie do końca danego etapu edukacyjnego ucznia z głęboką dysleksją rozwojową, wadą słuchu, z afazją z nauki drugiego obowiązkowego języka obcego na podstawie opinii PPP, w tym z poradni specjalistycznej na podstawie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
4. Zmiana dotychczasowej formuły wydawania opinii dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się w celu dostosowywania warunków sprawdzianu i egzaminów zewnętrznych do ich indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych:
5. Określony został sposób postępowania w przypadku ubiegania się o opinię w terminie późniejszym; w szczególnych uzasadnionych przypadkach opinia ta może być wydana uczniowi później za zgodą rodziców, na wniosek dyrektora szkoły, po zasięgnięciu opinii zespołu.
6. Opinie wydane na podstawie dotychczasowych przepisów zachowują ważność przez cały okres nauki szkolnej w szkole podstawowej, gimnazjum i szkole ponadgimnazjalnej i są podstawą do dostosowania warunków sprawdzianu i egzaminów zewnętrznych.
Za dostosowanie warunków przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów odpowiada dyrektor szkoły.
Załącznik nr 1
ZADANIA DYREKTORA
ZADANIA KOORDYNATORA ZESPOŁU
(załącznik nr 2).
ZADANIA ZESPOŁU
Osoby uczestniczące w spotkaniach zespołu są zobowiązane do nieujawniania spraw poruszanych na spotkaniu.
Załącznik nr 3
HARMONOGRAM PRACY ZESPOŁU DS. UCZNIÓW ZE SPE
Terminy spotkań
|
Zadania |
Osoby zaangażowane |
Efekty |
Spotkanie organizacyjne ( powołanie zespołów) |
Wybranie osoby koordynującej prace zespołu |
- Dyrektor - Nauczyciele |
Utworzenie zespoły ds. uczniów ze SPE |
I spotkanie zespołu (do 30 kwietnia) |
- analiza opinii, orzeczenia lub uzasadnienia informacji o potrzebie udzielania pomocy uczniowi - zebranie dodatkowych informacji służących np. wieloaspektowej ocenie funkcjonowania ucznia/ opracowanie KIP-u, WOPFU(wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia-dopełnienie ifo) |
- Nauczyciele - Specjaliści-członkowie zespołu |
- propozycja składu zespołu - zapis w karcie lub IPET zalecanych form, sposobów i okresów udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz wymiaru godzin, w jakich poszczególne formy pomocy będą realizowane - stworzenie przez dyrektora arkusza organizacyjnego szkoły - dokumentacja pracy zespołu (WOPFU i KIPU) |
II spotkanie (do 30 września)
|
Opracowanie PDW ucznia lub IPET |
- Nauczyciele - Specjaliści-członkowie zespołu |
Dokumentacja pracy zespołu, czyli opracowanie PDW ucznia lub IPET |
III spotkanie przed opracowaniem arkusza, tj. (do 31 marca w roku szkolnym lub po zakończeni udanej formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej) |
Ocena efektywności form pomocy psychologiczno- pedagogicznej udzielonej w danym roku szkolnym |
- Nauczyciele - Specjaliści-członkowie zespołu |
Wniosek w sprawie kontynuacji zajęć, ich zakończenie lub zmiany formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej |
Po każdym spotkaniu koordynator zobowiązany jest do przekazywania ustaleń zespołu: - przedstawia KIP lub IPET dyrektorowi po każdym posiedzeniu zespołu, który niezwłocznie po zatwierdzeniu arkusza organizacyjnego przekazuje informację rodzicom ucznia lub pełnoletniemu uczniowi o formach, sposobach i okresach udzielania pomocy oraz wymiarze godzin.
|
Załącznik nr 4
Sejny, dnia …………….
Państwo
……..…………………
……………..…………
ZAWIADOMIENIE
Dyrektor Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Stanisława Staszica w Sejnach informuje, iż dla ucznia/uczennicy…………………………, klasy ……….. zaplanowana została na rok szkolny 2012/2013 pomoc psychologiczno – pedagogiczna w formie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, w wymiarze godzin ………., której podstawą udzielania jest opinia Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.
………………………..
Podpis rodzica/opiekuna prawnego
ZGODA RODZICÓW
Wyrażam zgodę na udział syna/córki…………………….. w zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych, które zostały zaplanowane na posiedzeniu zespołu ds. planowania i koordynowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w dniu ……………………..
………………………..
Podpis rodzica/opiekuna prawnego
Załącznik nr 2
KARTA INDYWIDUALNYCH POTRZEB UCZNIA
Na podstawie § 27 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 listopada 2010 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. Nr 228 z 2010 r., poz. 1487.)
………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………..
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
Lp. |
FORMY |
SPOSOBY |
OKRESY UDZIALANIA POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ |
1. |
|
|
|
2. |
|
|
|
3. |
|
|
|
4. |
|
|
|
5. |
|
|
|
6. |
|
|
|
7. |
|
|
|
8. |
|
|
|
9. |
|
|
|
10. |
|
|
|
11. |
|
|
|
12. |
|
|
|
13. |
|
|
|
14. |
|
|
|
15. |
|
|
|
16. |
|
|
|
Lp. |
FORMY |
SPOSOBY |
OKRES |
WYMIAR GODZIN |
DATA I PODPIS |
1.
|
|
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
|
|
3.
|
|
|
|
|
|
4.
|
|
|
|
|
|
5.
|
|
|
|
|
|
6.
|
|
|
|
|
|
7.
|
|
|
|
|
|
8.
|
|
|
|
|
|
9.
|
|
|
|
|
|
10.
|
|
|
|
|
|
11.
|
|
|
|
|
|
12.
|
|
|
|
|
|
13.
|
|
|
|
|
|
14.
|
|
|
|
|
|
15.
|
|
|
|
|
|
16.
|
|
|
|
|
|
Lp. |
TERMINY SPOTKAŃ |
IMIĘ(IMIONA) NAZWISKO OSOBY UCZESTNICZĄCEJ W SPOTKANIU |
PEŁNIONA FUNKCJA |
PODPIS |
1.
|
|
1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. 13. 14. 15. 16. 17. 18. 19. 20. 21. 22. 23. 24. 25. 26. 27. 28. 29. 30. |
|
|
2.
|
|
1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. 13. 14. 15. 16. 17. 18. 19. 20. 21. 22. 23. 24. 25. 26. 27. 28. 29. 30. |
|
|
OCENA EFEKTYWNOŚCI POMOCY
PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ
FORMA |
OCENA EFEKTYWNNOŚCI DANEJ FORMY POMOCY |
WNIOSKI I ZALECENIA |
DATA |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
PLAN DZIAŁAŃ WSPIERAJĄCYCH
Adresaci
Grupa uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się.
IMIĘ I NAZWISKO UCZNIA |
KLASA |
1) |
|
2) |
|
3) |
|
4) |
|
5) |
|
6) |
|
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
FORMY:
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
SPOSOBY:
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
METODY:
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
ORGANIZACJA PROCESU NAUCZANIA:
-
-
-
-
-
METODY, ŚRODKI PRACY:
-
-
-
-
-
SPRAWDZANIE WIEDZY:
-
-
-
-
-
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
……. …………………
Podpisy osób uczestniczących w pracy zespołu Podpis Dyrektora Szkoły
…….. ……………………………………………..
……………………………………………………
……………………………………………………
…….. ……………………………………………..
……………………………………………………
……………………………………………………
…….. ……………………………………………..
Ocena efektywności udzielonej uczniowi/uczniom pomocy
psychologiczno - pedagogicznej
INDYWIDUALNY PROGRAM EDUKACYJNO – TERAPEUTYCZNY
I. Metryczka, informacja o uczniu:
Imię, Nazwisko ucznia……………………………….
Data, miejsce urodzenia……………………………………
Szkoła:……………………………………………………………………………
Etap:………………………………………………………………………………
Klasa:……………
Podstawa prawna założenia Indywidualnego Planu Edukacyjno-Terapeutycznego:
Orzeczenie nr…………………… wydane przez Poradnię Psychologiczno – Pedagogiczną w ……………………z dnia……………
Okres udzielania pomocy……………………….
II. Rozpoznanie poziomu wiedzy i umiejętności ucznia na podstawie analizy orzeczenia ……………………………..…………….oraz wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia.
MOCNE STRONY UCZNIA |
TRUDNOŚCI EDUKACYJNE ROZWOJOWE |
|
|
III. Zakres dostosowania wymagań edukacyjnych.
OBSZARY DOSTOSOWANIA |
||
WARUNKI PROCESU EDUKACYJNEGO |
ORGANIZACJA NAUCZANIA |
SPOSOBY SPRAWDZANIA WIEDZY I UMIEJĘTNOŚCI |
|
|
|
CEL GŁÓWNY |
CELE SZCZEGÓŁOWE |
MOŻLIWE TREŚCI DO OPANOWANIA PRZEZ UCZNIA |
|
|
|
IV. Rodzaj i zakres zintegrowanych działań nauczycieli i specjalistów
prowadzących zajęcia z uczniem.
Lp. |
RODZAJ I FORMA ZAJĘĆ |
ZAKRES |
|
|
|
V. Formy i metody pracy z uczniem.
FORMY: …………………………………………………………………………………
METODY: …………………………..
…………………………..
…………………………..
…………………………..
VI. Formy, sposoby i okres udzielania uczniowi pomocy psychologiczno – pedagogicznej oraz wymiar godzin, w którym poszczególne formy pomocy będą realizowane, ustalone przez dyrektora.
FORMA |
SPOSÓB |
OKRES UDZIALANIA POMOCY |
WYMIAR GODZIN USTALONY PRZEZ DYREKTORA |
|
|
|
|
Podpis dyrektora
VII. Działania wspierające rodziców ucznia oraz zakres współdziałania z poradniami psychologiczno – pedagogicznymi, w tym poradniami specjalistycznymi, placówkami doskonalenia nauczycieli, organizacjami pozarządowymi oraz innymi instytucjami działającymi na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży.
FORMA |
ZAKRES |
NAZWA INSTYTUCJI |
|
|
|
VIII. Informacja o rodzaju zajęć rewalidacyjnych, specjalistycznych, resocjalizacyjnych oraz innych.
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
IX. Zakres współpracy nauczycieli i specjalistów z rodzicami.
FORMA |
ZAKRES |
NAUCZYCIELE SPECJALIŚCI |
|
|
|
X. Program opracował zespół w składzie.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………….................................................................................................................................................................
……………………………………………………………………………………
Podpis rodzica/opiekuna
XI. Ocena efektywności uczniów, podejmowanych działań
WNIOSKI: …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
ZALECENIA DO DALSZEJ PRACY:
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. St. Staszica w Sejnach