Regulaminy

REGULAMIN RADY PEDAGOGICZNEJ ZESPOŁU SZKÓŁ CENTRUM KSZTAŁCENIA ROLNICZEGO IM. S. STASZICA

Załącznik do Uchwały Rady Pedagogicznej nr 17/2018 z dnia 31.08.2018 r.

REGULAMIN RADY PEDAGOGICZNEJ

ZESPOŁU SZKÓŁ CENTRUM KSZTAŁCENIA ROLNICZEGO IM. S. STASZICA

Działając na podstawie art. 73 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 roku Prawo oświatowe (Dz.U. poz. 996) Rada Pedagogiczna Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. S. Staszica w Sejnach ustala co następuje:

Rozdział 1

Postanowienia ogólne

§ 1

1. Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa bez bliższego określenia o :

1)      Szkole - należy przez to rozumieć Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Stanisława Staszica w Sejnach

2)      Statucie - należy przez to rozumieć Statut Szkoły,

3)      Radzie- należy przez to rozumieć Radę Pedagogiczną Szkoły,

4)      Dyrektorze - należy przez to rozumieć Dyrektora Szkoły,

5)      Przewodniczącym- należy przez to rozumieć Przewodniczącego Rady,

6)      Komisji - należy przez to rozumieć Komisję Rady,

7)      Regulaminie - należy przez to rozumieć Regulamin pracy Rady Pedagogicznej.

2. Szczególny zakres kompetencji rady pedagogicznej określa statut.

§ 2

1. W skład rady i jej organów wchodzą nauczyciele zatrudnieni w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. S. Staszica w Sejnach.

2. Do udziału w zebraniach rady mogą być zapraszane przez przewodniczącego, za zgodą lub na wniosek rady, inne osoby z głosem doradczym. Rada może ograniczyć ich udział do wskazanych punktów obrad. Udział innych osób, niż członkowie rady musi być ujęty w porządku obrad.

3. Zebrania rady są protokołowane.

4. Zebrania rady odbywają się w czasie wolnym od zajęć lekcyjnych.

5. Przepisy ust. 2-4 stosuje się odpowiednio do posiedzeń komisji.

§ 3

1. Rada działa na zebraniach oraz przy pomocy swoich organów.

2. Organami, o których mowa w ust. 1 są:

1)     przewodniczący,

2)     komisje  powoływane zgodnie z    § 15

2. Formy pracy rady:

1)     zebrania zwyczajne, zgodnie z harmonogramem zebrań,

2)     zebrania nadzwyczajne, poza harmonogramem zebrań.

3. W czasie nieobecności dyrektora, posiedzenia może zwoływać i prowadzić wicedyrektor na podstawie upoważnienia dyrektora szkoły.

4. Dyrektor może zlecić wicedyrektorowi przygotowanie i prowadzenie poszczególnych punktów posiedzeń rady.

§ 4

1. Przewodniczącym rady jest dyrektor, który kieruje jej pracą.

2. Prawa i obowiązki przewodniczącego rady:

1)     przygotowanie, zwoływanie i prowadzenie zebrań rady,

2)     podpisywanie uchwał rady,

3)     realizacja uchwał rady podjętych w ramach jej kompetencji stanowiących, z zastrzeżeniem art. 71 ust. 1 powołanej na wstępie ustawy,

4)     zapoznanie rady z harmonogramem przewidywanych w danym roku szkolnym zebrań,

5)     odbieranie głosu członkowi rady, jeżeli jego wypowiedź nie wiąże się bezpośrednio z omawianym tematem,

6)     przerwanie lub zawieszenie zebrania za zgodą rady w sytuacji, gdy nie jest ona w stanie z określonego powodu podjąć decyzji dotyczącej omawianego tematu,

7)     zwoływanie nadzwyczajnych posiedzeń rady z bardzo ważnych powodów.

§ 5

1. Uchwały rady podejmowane są zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy jej członków.

2. Uchwały są podejmowane z zastrzeżeniem ust.3 i 4 w głosowaniu jawnym, według zasad przewidzianych w ust.1.

3. W głosowaniu tajnym podejmowane są uchwały w sprawie obsadzania stanowisk kierowniczych szkole oraz delegowania przedstawicieli rady do innych organów.

4. Głosowanie tajne przeprowadza się także w innej sprawie na wniosek rady, przyjęty w głosowaniu jawnym według zasad przewidzianych w ust.1.

5. Przepisy ust. 1-3 stosuje się odpowiednio do posiedzenia komisji.

6. Prawa i obowiązki członka rady:

1)     uczestnictwo w posiedzeniu rady,

2)     dokumentowanie podpisem na liście obecności swojego udziału w posiedzeniu rady,

3)     zachowanie w tajemnicy spraw poruszanych na posiedzeniu rady, które mogłyby naruszać dobro osobiste uczniów lub ich rodziców,  także nauczycieli i innych pracowników szkoły,

4)     potwierdzanie podpisem zarządzenia o organizowanym posiedzeniu rady,

5)     zabieranie głosu na tematy dyskutowane na konferencji,

6)     udział w głosowaniu nad uchwałami,

7)     zgłaszanie wniosków,

8)     zapoznanie się z protokołem,

9)     zgłaszanie uwag do protokołu.

§ 6

1. Zwykła większość głosów jest to taka liczba głosów, która przewyższa, co najmniej o jeden głos liczbę głosów „przeciw”. Pomija się głosy „wstrzymujące się”, mające znaczenie wyłącznie do ustalenia zachowania quorum /minimalnej frekwencji/. Jeśli liczba głosów „za” i „przeciw” jest równa, uchwała nie zostaje przyjęta.

2. Jeżeli pełny skład rady /komisji/ stanowi liczbę nieparzystą, quorum oznacza frekwencję członków rady równą przynajmniej pierwszej liczbie całkowitej po 1/2 pełnego składu rady /komisji/.

3. Głosowanie można powtórzyć tylko wtedy, gdy liczba głosów nie zgadza się z liczbą członków rady obecnych na posiedzeniu.

§ 7

1. W głosowaniu jawnym członkowie rady głosują przez podniesienie ręki.

2. Głosowanie jawne przeprowadza osoba prowadząca zebranie lub posiedzenie.

§ 8

1. Głosowanie tajne przeprowadza komisja skrutacyjna, wybierana spośród członków rady uczestniczących w zebraniu lub posiedzeniu.

2. W głosowaniu tajnym członkowie rady głosują na kartkach do głosowania oznaczonych pieczątką szkoły, które przygotowuje osoba prowadząca zebranie lub posiedzenie.

3. Za ważne uważa się te głosy, które oddano w określony każdorazowo przez radę sposób.

5. W skład komisji skrutacyjnej wchodzi 3 członków rady pedagogicznej.

6. Komisja skrutacyjna wyłania spośród siebie przewodniczącego komisji.

7. Przed rozpoczęciem głosowania tajnego przewodniczący komisji instruuje radę o zasadach głosowania.

8. Po zakończeniu głosowania przewodniczący komisji odczytuje sporządzony przez komisję skrutacyjną protokół.

§ 9

1. Dyrektor szkoły wstrzymuje wykonanie uchwał rady, o których mowa w § 1 pkt 3, niezgodnych z przepisami prawa. O wstrzymaniu wykonania dyrektor niezwłocznie zawiadamia organ prowadzący szkołę oraz organ sprawujący nadzór pedagogiczny.

2. Organ sprawujący nadzór pedagogiczny w porozumieniu z organem prowadzącym szkołę uchyla uchwałę w razie stwierdzenia jej niezgodności z przepisami prawa. Rozstrzygnięcie organu sprawującego nadzór pedagogiczny jest ostateczne.

Rozdział 2

Zebrania rady i sposób ich zwoływania

§ 10

1. Zebrania rady są organizowane:

1)     przed rozpoczęciem roku szkolnego,

2)     w związku z zatwierdzeniem wyników klasyfikacji i promowania uczniów,

3)     po zakończeniu zajęć szkolnych,

4)     w innych przypadkach z inicjatywy przewodniczącego.

2. W sytuacji, o której mowa w ust.1 pkt d), zebrania mogą być organizowane na wniosek organu sprawującego nadzór pedagogiczny, organu prowadzącego lub z inicjatywy, co najmniej 1/3 członków rady.

3. Wystąpienia, o których mowa w ust. 2, kierowane są do przewodniczącego w formie pisemnej.

4. Pisma wymienione w ust. 3, powinny wskazywać sprawy wymagające zwołania zebrania oraz pożądany termin jego przeprowadzenia.

5. Przewodniczący, w miarę organizacyjnych możliwości, pozytywnie załatwia wniosek lub inicjatywę zorganizowania zebrania rady.

6. Członkowie rady popierający inicjatywę zorganizowania zebrania rady, potwierdzają to poparcie własnym podpisem.

7. Zawiadomienia o terminie i proponowanym porządku zebrania zwyczajnego dokonuje się na minimum 7 dni przed planowanym terminem zebrania.

8. Zebrania rady pedagogicznej w trybie pilnym nie wymagają przestrzegania 7 – dniowego terminu.

9. Zawiadomienie o terminie zebrania rady pedagogicznej podane jest do wiadomości w drodze zarządzenia dyrektora szkoły.

10. Zarządzenia są wywieszane na tablicy ogłoszeń w pokoju nauczycielskim oraz są gromadzone w teczce zarządzeń i uchwał.

11. Obowiązkiem każdego nauczyciela jest zapoznanie się i przyjęcie do stosowania opublikowanych zarządzeń dyrektora.

12. Fakt zapoznania się z zarządzeniem należy potwierdzić własnoręcznym, czytelnym podpisem w księdze zarządzeń w ciągu 7 dni od momentu ogłoszenia zarządzenia.

13. Zarządzenie o zebraniu w trybie pilnym musi być potwierdzona przez nauczyciela w teczce zarządzeń i uchwał w dniu jej przekazania. Odpowiedzialny za to jest przewodniczący.

§ 11

1. Przygotowanie zebrania rady polega w szczególności na opracowaniu porządku zebrania oraz zawiadomieniu członków rady o jego terminie - ze wskazaniem daty i godziny rozpoczęcia oraz miejsca i proponowanego porządku .

2. Zawiadomienie, o którym mowa w ust.1, kieruje się również do wymienionych w § 10 ust.2, podmiotów występujących o zorganizowanie zebrania rady.

§ 12

1. Rada zatwierdza porządek obrad.

2. Głosowanie w sprawie porządku zebrania odbywa się po otwarciu zebrania i stwierdzeniu jego prawomocności.

3. Bezpośrednio po głosowaniu, którym mowa w ust. 2, członkowie rady mogą zgłaszać propozycje, co do uzupełnienia porządku zebrania.

4. Propozycje wymienione w § 14 ust. 3 oraz inne wnioski formalne poddawane są pod głosowanie rady.

Rozdział 3

Prowadzenie dokumentacji pracy rady pedagogicznej

§ 13

1. Uchwały rady pedagogicznej są podejmowane zwykłą większością głosów w głosowaniu jawnym

2. Uchwała powinna zawierać tytuł, podstawę prawną, tekst uchwały i podpis przewodniczącego.

3. Treści uchwał nie zamieszcza się w protokołach posiedzeń rady pedagogicznej – są one gromadzone w teczce zarządzeń i uchwał.

4. Uchwały rady pedagogicznej są numerowane w sposób ciągły w danym roku szkolnym.

5. Integralną częścią uchwał są załączniki.

6. Uchwały podjęte przez radę obowiązują wszystkich członków rady pedagogicznej.

§ 14

1. Podstawowym dokumentem działalności rady jest Księga protokołów.

2. Za przechowywanie protokołów z zebrań odpowiedzialny jest dyrektor.

3. Protokół zebrań rady pedagogicznej sporządza jeden z członków rady, zwany protokolantem.

4. Załącznikami do protokołu są w szczególności lista obecnych nauczycieli i zaproszonych gości, uchwały rady oraz pisemne sprawozdania.

5. Oświadczenia i inne dokumenty składane są na ręce przewodniczącego rady pedagogicznej.

6. W terminie 7 dni od daty posiedzenia rady pedagogicznej sporządza się protokół spisując go w wersji komputerowej, w związku z czym:

1)     margines górny i dolny jest ustawiony po 2,5 cm, margines lewy i prawy również po 2,5 cm.

7. Protokół sporządza się zgodnie z poniższymi zasadami:

1)     na górze znajduje się nazwa i numer protokołu opisane wg. następującego wzoru:

Protokół nr ….. z zebrania Rady Pedagogicznej

Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego

 im. Stanisława Staszica w Sejnach

w dniu .....

zapisany czcionką Calibri – rozmiar 14, drukiem wytłuszczonym i wyśrodkowanym, w odstępie 1,5 interlinii,

2)     poniżej w odstępie 4 linijek umieszcza się informację o ilości obecnych członków według listy obecności i wymaganym quorum rady,

3)     poniżej w odstępie 4 linijek zapisany jest porządek obrad wg. następującego wzoru:

 

Porządek obrad:

            1. Powitanie zebranych.

            2. Przedstawienie i przyjęcie porządku obrad.

            3. Zatwierdzenie protokołu z poprzedniego posiedzenia.

Powyższe punkty są stałe dla każdego zebrania. Pozostałe punkty ustala dyrektor szkoły.

4)     wstęp jak również przebieg obrad zapisywane są czcionką Calibri – rozmiar 12, interlinia pojedyncza,

5)     każdą stronę protokołu numeruje się w prawym dolnym rogu cyframi arabskimi,

6)     w nagłówku na każdej stronie umieszcza się zapis:

Protokół zebrania Rady Pedagogicznej Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Stanisława Staszica w Sejnach z dnia …..

sporządzony kursywą, czcionką Calibri – rozmiar 10, wyśrodkowany,

7)     strony księgi protokołów numerowane są kolejno, począwszy od protokołu rozpoczynającego dany rok szkolny, do ostatniego protokołu z zebrania podsumowującego rok szkolny,

8)     w protokole umieszcza się tabele i wykazy do celów statystycznych,

9)     na końcu protokołu umieszcza się zapis:

Protokół zawiera ….. załączników:

Wykaz załączników:

Na tym zebranie zakończono.

Protokołował /a: ……….                     Dyrektor: ……….

  1. Każdy sporządzony protokół dyrektor szkoły kopiuje na szyfrowany dysk zewnętrzny.
  2. Protokoły drukuje dyrektor, tworząc księgę protokołów sporządzaną na koniec każdego roku szkolnego.
  3. W stopce na każdej stronie, obok numeru strony znajdują się podpisy dyrektora oraz protokolanta, zapisane kolorem niebieskim.
  4. Opieczętowaną i podpisaną przez dyrektora szkoły księgę zaopatruje się klauzulą:

„Księga zawiera ….. stron i obejmuje okres od dnia ….. do dnia …..”

  1. Księgę przekazuje się do zszycia w sposób trwały na koniec każdego roku szkolnego.
  2. Księga podlega archiwizacji zgodnie z odrębnymi przepisami.

 

Rozdział 4

Tryb wyboru przedstawicieli rady pedagogicznej

§ 15

1. Do pomocy w realizacji swoich zadań, a w szczególności do przygotowania materiałów na zebranie, rada może powołać stałe lub doraźne komisje.

2. Członkowie komisji wybierają spośród siebie przewodniczącego komisji.

3. Rada na zebraniu wybiera swoich przedstawicieli do udziału w pracach komisji konkursowej wyłaniającej kandydata na stanowisko dyrektora w ilości określonej w przepisach prawa.

4. Kandydatury są zgłaszane w sposób jawny.

5. Kandydat musi wyrazić zgodę na kandydowanie.

6. Wybory odbywają się na zasadach określonych w par. 5 niniejszego regulaminu, w obecności co najmniej połowy członków rady.

7. Za wybranego uważa się kandydata, który uzyskał bezwzględną większość głosów. Bezwzględna większość głosów oznacza przewagę głosów „za” nad głosami „przeciw” i „wstrzymujących się”.

Rozdział 5

Przepisy końcowe

§ 16

1. Rada pedagogiczna po opracowaniu regulaminu rady pedagogicznej przyjmuje go w drodze uchwały.

2. Traci moc regulamin rady pedagogicznej z dnia 22 listopada 2012 r.

3. Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 września 2018 r.

Wiadomość powiązana z

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 01.09.2018
Dokument wytworzony przez: Rada Pedagogiczna Zespołu Szkół CKR
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Adam Trejnowski
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 12 września 2019 13:32
Dokument wprowadzony do BIP przez: Franciszek Sewastynowicz
Ilość wyświetleń: 1139
12 września 2019 13:32 (Franciszek Sewastynowicz) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)